Stomatološka ordinacija FlegarPoliklinika za stomatološku protetiku sa zubotehničkim laboratorijem

Endodontska terapija (punjenje kanala)

E-mail Ispis PDF

Endodotska terapija (punjenje kanala)

Endodonska terapija ili liječenje korijenskog kanala je prevencija, dijagnosticiranje i liječenje anomalija unutar pulpe kanala,a cilj endodontskog liječenja, a naša stomatološka ordinacija ima cilj u potpunosti sačuvati zub i njegov korijen.

Endodoncija je liječenje zuba. Ukoliko karijes prodre dublje u zub,dolazi do upale živca. Naša stomatološka ordinacija endodontskim liječenjem ima cilj sačuvati zub i njegov korijen. Kasnije, u slučaju potrebe, takav zub nam može poslužiti kao nosač za krunicu ili most.

Stomatološka ordinacija Flegar kemijski i mehanički proširuje korijenske kanale (strojnom obradom) i zatim te kanale ispunjava materijalima za punjenje.

Prije punjenja materijalima za punjenje, bitno je da se precizno odredi dužina kanala i dezinficira kanal. Za to je potrebna visokokvalitetna i skupa oprema. Naša je stomatološka ordinacija opremljena takvom opremom:

• RVA: radioviziografija – snimanje zubi s 90% manje zračenja. Naše stolice u ordinaciji su opremljene vlastitim RVG uređajem.
  • APEKS LOKATOR: elektronsko mjerenje dužine korijenskog kanala. Kombinacija ova dva uređaja precizno utvrđuje dužinu korijenskog kanala i sam rad čini kvalitetnijim.

Endodoncija ili liječenje korijenskog kanala je prevencija, dijagnosticiranje i liječenje anomalija unutar pulpe kanala. Pulpa se sastoji od živaca, krvnih žila i vezivnog tkiva, koji igra važnu ulogu u razvoju zuba. Liječenje korijenskog kanala zahtjeva više posjeta stomatološkoj ordinaciji, ovisno o broju kanala i težini stanja.Terapiju korijenskog kanala uvijek prati jaka bol, no pacijent u našoj stomatološkoj ordinaciji  dobiva lokalnu anesteziju kako bi se bol izbjegla. Ovaj postupak se ne izvodi iz estetskih razloga, več zbog zdravlja Vaših zuba. Ako se ne liječi, infekcija će se samo pogoršati s vremenom. Liječenje korijenskog kanala je uspješno u 87% slučajeva. Velika prednost je u tome što zub neće morati biti izvađen.

Zubni kvar, odnosno karijes može u toliko razoriti tvrda zubna tkiva da zahvati i zubnu pulpu, tj. "živac zuba". Pulpa je građena od različitih vrsta stanica, krvnih žila i živaca, a sa svih strana okružena je dentinom; samo u području vrška (apeksa) korijena zuba, postoji maleni otvor kroz koji prolaze krvne žile i živci. Prostor koji pulpa zauzima u unutrašnjosti zuba možemo podijeliti na pulpnu komoricu i korijenske kanale. Pulpna komorica smještena je u području krune zuba, a njezine dimenzije i oblik su proporcionalni dimenzijama krune zuba. Korijenski kanali su duguljasti prostori koji se pružaju od dna pulpne komorice prema vršku korijena zuba. Njihov oblik i veličina proporcionalni su obliku i veličini korijena. Ovisno o broju korijenova zuba, broj korijenskih kanala varira od najmanje jednog pa do četiri, a u nekim slučajevima i više.

Kada se zubna pulpa inficira bakterijama karijesa, ošteti traumom zuba ili na bilo koji drugi način iritira (npr. uklanjanjem karijesa ili brušenjem zuba prilikom izrade protetskih nadomjestaka), u njoj se ubrza protok krvi i poveća stanična aktivnost. To pojačava tlak unutar pulpne komorice, a kako je pulpa okružena stijenkama tvrdih zubnih tkiva, taj se tlak ne može smanjiti širenjem prema van, nego uzrokuje bol. Tako izazvanu bol stomatolog iz naše stomatološke ordinacije više ne može liječiti samo uklanjanjem karijesa i postavljanjem zubnog ispuna na mjesto izgubljenih tvrdih zubnih tkiva, nego je potrebno pristupiti liječenju zubne pulpe kojeg vrlo kvalitetno izvodi Stomatološka ordinacija Flegar sa svojim timom.

Simptomi koji upućuju na bolesti zubne pulpe

Postoji više različitih simptoma koji mogu upućivati na bolesti zubne pulpe. Spontani osjećaj boli zuba koji se pojavljuje bez nekoga posebnog razloga upućuje na upalu zubne pulpe. Osim toga, jedan od vrlo čestih simptoma je osjetljivost zuba na zagriz. Naime, nesvjesno ili svjesno pritiskanje zuba, kao npr. prilikom žvakanja, može uzrokovati bol. Ta osjetljivost ili bol zuba prilikom zagriza najčešće upućuje na odumrlu zubnu pulpu ili na frakturu zuba. Ako u našoj stomatološkoj ordinaciji utvrdimo da je zub koji stvara bol avitalan, odnosno da je pulpa u procesu odumiranja, postoje dvije terapijske mogućnosti kojima pristupamo: endodontsko liječenje zuba ili njegovo uklanjanje. Svakako, stomatolog ima prioritet  pokušati endodontski liječiti i zadržati zub u čeljusti, a ne ga izvaditi, jer niti jedan zubni nadomjestak ne može biti tako dobar kao vlastiti zub, a to je činjenica koja zahtjeva pacijentovo strpljenje koje je nerijetko neizostavan i nužan dio endodontskog liječenja zuba. Osim osjetljivosti zuba na zagriz, ponekad zub može biti osjetljiv i na toplinu (npr. prilikom konzumacije toplih napitaka ili tople hrane). Taj oblik osjetljivosti ima iste uzroke i iste terapijske mogućnosti kao i osjetljivost na zagriz.

Ako se zub koji zahtijeva endodontski tretman ne liječi, infekcija će sve više napredovati razarajući okolnu kost te uzrokujući sve veće smetnje i bol. Te će okolnosti u konačnici ponovno dovesti do situacije u kojoj će trebati birati između endodontskog tretmana ili vađenja zuba, samo je pitanje koliko dugo netko može trpjeti bolan i nefunkcionalan zub.

Stomatološka ordinacija Flegar endodontsko liječenje zuba ponekad provodi i kada zubi ne pokazuju simptome koji bi zahtijevali liječenje. Tada je najčešće riječ o izradi opsežnijih protetskih nadomjestaka, poput mostova, kada se zna da bi oni mogli dovesti do iritacije ili oštećenja pulpe. Da bi se izbjegla situacija u kojoj je pacijent upravo dobio novi protetski nadomjestak, a treba ga skidati jer su zubi postali osjetljivi i bolni, na zubima koji su sastavni dijelovi nadomjestka preventivno  provodimo endodontsko liječenje.

Način liječenja bolesti zubne pulpe

Stomatološka ordinacija Flegar, prilikom endodontskog liječenja ima na umu da se jednom odstranjena zuba pulpa više ne može regenerirati te da endodontsko liječenje, osim u pojedinim jednostavnijim slučajevima, nije pokušaj ponovne uspostave funkcije zubne pulpe, nego uklanjanje odumrlih ostatka pulpe i bakterija iz područja koje je pulpa nekada zauzimala (pulpna komorica i korijenski kanali) i iz područja oko vrška korijena zuba (periradikularni prostor) te ispunjavanje korijenskih kanala i pulpne komorice odgovarajućim materijalima kojima je cilj spriječiti prodor bakterija iz usne šupljine u periradikularni prostor gdje mogu izazvati nove infekcije.

Ako je zubna pulpa traumatizirana, upaljena ili odumrla, ona mora biti u potpunosti uklonjena, a na njezino mjesto treba postaviti odgovarajući materijal za ispunjavanje korijenskog kanala. Prije nego što se korijenski kanal napuni,u našoj stomatološkoj ordinaciji  iz njega uklanjamo ostatke pulpe i bakterije, te ga proširujemoi i na odgovarajući način oblikujemo. Prije početka endodontskog liječenja potrebno je načiniti rendgensku snimku oboljelog zuba u stomatološkoj ordinaciji kako bi se stomatolog mogao upoznati s njegovim anatomskim i morfološkim osobinama te obilježjima patološkog procesa. Da bi se kod zuba čija je pulpa još djelomično vitalna izbjegla bol prilikom endodontskog liječenja, našim pacijentima stomatološka ordinacija, odnosno njezin tim ubrizgava lokalni anestetik i na taj način osigurava privremenu bezbolnost. Nakon aplikacije anestetika, na zub koji se treba liječiti postavljamo  posebnu gumenu plahticu. Iako je ona ponekad dodatna neugodnost za pacijenta, njezino je postavljanje danas standardni dio suvremene endodontske terapije.

Njezini najbitniji zadaci su izolirati zub od sline i bakterija usne šupljine, osigurati pregledno radno polje za terapeuta, te spriječiti upadanje endodontskih instrumenata u usnu šupljinu. Kada je zub tako pripremljen za liječenje, pristupa se otvaranju pulpne komorice, odnosno pronalaženju ulaza u korijenske kanale.Stomatološka ordinacija Flegar posjeduje posebne instrumente i endodontske iglice, kojima se uklanjaju  ostaci pulpe te se proširuju korijenski kanali, kako bi se s njihovih stijenki uklonile naslage bakterija.

Socijalne mreže

Načini plaćanja

NALAZITE SE OVDJE: Naslovna Usluge Endodotska terapija

Stomatološki centar Flegar d.o.o.

Ordinacija Zagreb
Adresa: Draškovićeva 23, 10 000 Zagreb